Wednesday 25 January 2012

UTUSAN TAHUN BARU

Pagi yang nyaman. Udara agak berdebu tapi masih lagi menyegarkan. Burung burung bersama keluaraga dan jiran tetangga berterbangan keriangan di angkasa raya. Sang mentari bermain sorok sorok di sebalik kepulan awan yang memutih seolah olah segan silu menampakkan dirinya yang sudah terang lagi bersuluh. Syukur kepada-Nya. Sekali lagi diberi peluang bernafas.

Drama sudah tamat

What happens once will never happen again. But what happens twice will surely happen a third time
(Coelho, P.)

Ok.

Tahun baru masihi pun dah. Tahun baru Islam pun dah. Tahun baru Lunar pun dah. Rasanya dah cukup lengkap. Masih lagi di mode tahun baru, azam macam mana? Wah agak boring intro ini. Sangat fail -.-

Sudah lama kiranya saya tidak bertinta di sini. 23 minit 14 saat yang lalu sempat saya berbalas komen dengan saudara Radin kegilaan ramai di mukabuku group INTEC. Tiba tiba issue blog dibangkitkan lalu saya secara tidak sengaja terjerumus untuk menulis entry ini.

Tertarik dengan kata kata Mat Salleh di atas.

*jap ada orang datang*

Ok dimana ya?

Rasanya ini lah waktu yang tepat lagi bernas untuk berbicara tentang perubahan, a change. Rasanya sudah tiba masanya untuk kita membuat refleksi diri masing masing dan Tanya diri sendiri, adakah betol apa yang kita usahakan selama ini? Adakah kita pada landasan yang benar?

Jika tidak maka berubahlah.

Late is better than never

Tepat sekali.

So dikesempatan ini marilah sama sma kita renungkan dan fikirkan. Saya bukan mengaajk kalian berubah menjadi super saiya lalu menyelamatkan dunia yang entah apa apa ini. Tidak. Saya bukan menyeru kalian berubah menjadi ultraman kosmos lalu menyelamatkan manusia yang semakin alpa ini. Bukan dan tidak smaa sekali. Namun ayuh lakukan satu perubahan yang kecil tapi bermakna.

Everyone out there is talking about changing this and that but none of them want to change themselves. It is indeed a change begin with you, yes you.

Well, talk is cheap. Lets walk the way we talk :)

Gila bosan entri ini >,<

No comments: